a w jakiej cenie turbina 130km od asz auto z 2001
Który "styl" jazdy oszczędniejszy.
Zwiń
X
-
Który "styl" jazdy oszczędniejszy.
Czasem człowiekowi się nudzi i wymyśla różne "problemy"
Wyobraźmy sobie taką sytuację. Jadę na trójce 30km/h i mam do przejechania dajmy na to 500-1000 metrów. Co byłoby korzystniejsze z punktu widzenia spalania - ostre przyspieszenie do powiedzmy 80km/h i odpuszczenie pedału gazu (zerowe spalanie), czy wleczenie się tą trzydziestką? Z logicznego punktu widzenia druga opcja, ale może się mylę?
-
-
Nie chodzi o oszczędność. Nie chodzi też o to, że jeśli któraś wersja będzie oszczędniejsza, to będę ją stosował. Ostatnio miałem właśnie taką sytuację, że dość mocno pocisnąłem na tej trójce (spalanie wg kompa podskoczyło) i że z daleka zobaczyłem czerwone światło, puściłem gaz i spalanie znacznie spadło. Więc się zacząłem zastanawiać, czy lepiej było się kulać spokojnie, czy właśnie przyspieszyć i odpuścić. Jeszcze raz dodam, że nie chodzi mi o zaoszczędzenie tych 20 czy iluś tam groszy.
Komentarz
-
-
winni77,Zamieszczone przez winni77Ostatnio miałem właśnie taką sytuację, że dość mocno pocisnąłem na tej trójce (spalanie wg kompa podskoczyło) i że z daleka zobaczyłem czerwone światło, puściłem gaz i spalanie znacznie spadło.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Najbardziej ekologiczna jest jazda stylem zbliżonym do systemu 0-1 (zero-jedynkowego). Czyli jak najszybsze przyśpieszenie do prędkości podróży potem utrzymywanie jej a następnie szybkie wytracanie (jeżeli zrobisz to tylko silnikiem to dodatkowy plus).
Czyli w opisanej sytuacji najlepiej było: Z zadaną prędkością (30km/h) dojechać do skrzyżowania a następnie wyhamować silnikiem - w takiej opcji spalił byś najmniej paliwa.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Hi...
Nie wiem jak teraz, ale kiedyś w czasie "rajdów na kropelce" mówiono że optymalna jest jazda wybiegiem. Czyli maksymalnie szybko rozpędzić się do maksymalnej prędkości, a potem przy zgaszonym silniku jechać ile się da. Tylko nie próbuj tego w normalnej jeździe. Silnik odpalano bez rozrusznika (bo nie było wolno) "z rozpędu".
Pozdrawiam...Kwiatek...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Zamieszczone przez 4kwiatekTylko nie próbuj tego w normalnej jeździe.
Odnośnie pytania - moim zdaniem bardziej "eko" będzie turlanie się 30km/h, a pod koniec wrzucenie na luz. Jeśli trafisz na odpowiednio "późne" czerwone i nie będzie pod nim stało zbyt wiele ludzia, to uda Ci się z tego rozpędu pojechać dalej (nie będziesz musiał zatrzymać samochodu).
Komentarz
-
-
W Skodzie nie próbowałem - ale w innym aucie najekonomiczniej wychodziło mi dosyć szybkie rozpędzanie do prędkości (gaz na 70-80% powiedzmy) i potem jak najbardziej płynna jazda z prędkością podróżną rzędu 100km/h. Istotna była płynność - czyli brak gwałtownego przyspieszania/hamowania/wyprzedzania na trasie - raczej łagodne toczenie się, przewidywanie sytuacji na drodze. W momencie kiedy zależy ci na czasie i chcesz co chwila przeskoczyć parę aut w ciągu średnie spalanie zauważalnie wzrasta....
Komentarz
-
-
,,Oczywiście nikt nie każe nam ograniczać się do paliwa. Można starać się oszczędzać wszystko. Począwszy od silnika - na siedzeniach kończąc. Ja chciałbym jednak skupić się na oszczędności paliwa. Te kilka pomysłów, które za moment przedstawię nie dość, że pozwolą Wam zaoszczędzić kilka złotych, to jeszcze sprawią, że staniecie się bezpieczniejszymi kierowcami."
O tym wie każdy. Ciężka noga nie sprzyja oszczędnej jeździe. Nogi potrafią być jednak ciężkie na różne sposoby. Niektórzy jeżdżą szybko i spalają mało paliwa – inni jeżdżą jeszcze szybciej i spalają jeszcze mniej.
,,Słyszałeś zapewne, że aby jeździć szybko i bezpiecznie, powinieneś jeździć płynnie. Podobnie powinieneś postępować jeżeli chcesz jeździć tanio. Rozpędzenie pojazdu wymaga dużo więcej energii aniżeli utrzymanie stałej prędkości. Staraj się zatem jak najrzadziej hamować i przyspieszać, jeżeli zależy Ci na paliwie." :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 21 Wrz, 09 01:19 ]
a jeszcze wiecej na temat eco jazdy tu
życze miłej lektóry
przydatne moja pomiescie pali max do 5 L
1.9 tdi kombi©koda Octavia Combi zaprezentowano w roku 1997. W maju 1999 roku wprowadzono wersję z napędem 4 x 4. W sierpniu 2000 roku model Combi wraz z całą gamą samochodów Octavia przeszedł face lifting.
Komentarz
-
Komentarz